Mijn eigen creatieve plek op het wereldwijde web

Blog

Je merk branden op een festival, hoe pak jij dat aan?

De festivals hebben helaas een tijdje op een laag pitje gestaan en dat was te merken. Iedereen mist de feestjes nu meer dan ooit. Toch zijn dit wel goede vooruitzichten want als we eenmaal weer mogen, dan gaan we dubbel zo hard. Een goed vooruitzicht en niet alleen voor de evenementenbranche zelf. Ook voor bedrijven die graag hun merk branden op de festivals. Met deze vooruitzichten in het vizier kunnen we namelijk niet anders dan de (potentiële) doelgroep een ultieme en alles omvattende ervaring te bieden. In dit blog geven we je dan ook graag wat tips over hoe je bedrijf dit straks aan kan gaan pakken.

Zorg dat je gezien wordt

Als je zelf naar een festival gaat, wat blijft jou dan het meeste bij? Waarschijnlijk de dingen die jou die dag het meeste zijn opgevallen. Als je, je merk wilt branden op een festival is dat ook precies wat je wilt en moet doen. Je moet opvallen. Je moet opvallen tussen al het andere wat er gebeurt en je wilt dat er ook nog na het festival aan jouw merk wordt gedacht. Hoe je dat aanpakt? Speel met emoties. Emoties zijn zo belangrijk in het branden van je merk en juist op een festival perfect op emoties inspelen. Denk bijvoorbeeld aan een adembenemende stand of een loungeplek (gesponsord door jouw bedrijf) waar vrienden onderling heerlijk kunnen relaxen als ze het dansen even beu zijn. Ook grappige dingen waarbij er veel wordt gelachen zoals spelletjes of unieke ervaringen doen het altijd goed.

Maak het tastbaar

Wat ook goed werkt op festivals is iets tastbaars uitdelen aan je (potentiële) doelgroep. Iets tastbaars wat ze mee naar huis kunnen nemen waardoor ze ook thuis nog aan jou denken. Tastbare producten zijn onder andere hebbedingetjes, flyers of foto’s. Een leuke en zeer effectieve manier om foto’s mee te geven is door ze op het moment direct af te drukken. Dit kan je onder andere doen met een Instant camera. Het bedrijf Photoflyer.com heeft speciale frames voor deze camera’s waar je bijvoorbeeld je logo of naam van je bedrijf kunt zetten. Ook andere relevante afbeeldingen of teksten kunnen hierop worden afgebeeld. Laat ze een leuke pose aannemen of eventueel poseren met producten van jouw bedrijf. Ook powerbanks doen het goed op festivals. De batterij van de meeste telefoons gaan tenslotte niet hele dagen mee. Grote kans dat ze halverwege het festival al laag in batterij zitten en een nog grotere kans dat een groot deel hiervan zelf geen powerbank heeft mee. Door dit soort “noodzakelijke” dingen te gebruiken in je branding scoor je zeker hoge punten.

Geef een reactie